Algemene Voorwaarden Dreambaby Webshop
De Algemene Voorwaarden Dreambaby Webshop (hierna: "de Voorwaarden") regelen de relatie tussen de Klant en Dreambaby. Door de website van de Dreambaby te gebruiken, een bestelling te plaatsen via de webshop of de Klantendienst aanvaardt de Klant dat onderstaande Algemene Voorwaarden Dreambaby Webshop van toepassing zijn.
Identiteit Verkoper
Dreambaby | Dreambaby NV met maatschappelijke zetel te B-1500 HALLE, Bilkensveld 1, BTW-BE0472.630.817, RPR Brussel |
Definities
Klant | De Klant is elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt de website en dienstverlening van Dreambaby en/of overgaat tot de bestelling van (een) product(en) via de webshop. |
Consument | Iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen. |
Professional | Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt voor doeleinden binnen zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit |
Klantendienst | De Klantendienst van Dreambaby is bereikbaar op +32 (0)2 363 56 65, via het contactformulier op de website (www.dreambaby.be) of per post op Bilkensveld 1, 1500 HALLE |
Werkdag | Elke kalenderdag met uitzondering van zaterdag, zondag en feestdagen. |
Speciaal voor de Klant besteld | Sommige artikelen kunnen in andere kleuren en modellen gekocht worden dan degene die in het standaard web- of winkelassortiment zijn opgenomen. Het gaat dan om goederen die Speciaal voor de Klant aangevraagd worden. Raadpleeg een medewerker in de winkel of de Klantendienst om te weten om welke artikelen het gaat. |
1. Doel van deze Voorwaarden:
Met deze Voorwaarden wordt beoogd de Klant de essentiële informatie te geven over de rechten en verplichtingen bij een bestelling via de Dreambaby-webshop of Klantendienst van Dreambaby.
2. Dienstverlening
De Dreambaby Webshop en Klantendienst biedt de Klant de mogelijkheid buiten een winkelpunt artikelen die deel uitmaken van het assortiment van Dreambaby te bestellen. De Dreambaby Webshop en Klantendienst bieden ook de mogelijkheid tot het verkrijgen van informatie met betrekking tot de artikelen die deel uit maken van het assortiment, alsook informatie te verkrijgen over alle aspecten van (het verloop van) een bestelling, o.m. over de betaling, levering(smodaliteiten), enz. Dreambaby verbindt zich er ook toe de voordelen en diensten tijdig en in overeenstemming met de voorwaarden die zij daarrond communiceerden, te verlenen.
3. Assortiment
Het assortiment van Dreambaby bestaat uit goederen en daaraan eventueel gekoppelde dienstverleningen die in hoofdorde bestaan uit babyspullen en benodigdheden in het kader van een zwangerschap en naar aanleiding van de geboorte van een kind. Het assortiment bestaat uit Standaardartikelen, Kledij, Artikelen die speciaal voor de Koper worden aangevraagd en Cadeaucheques.
1️⃣ Standaardartikelen zijn artikelen die Dreambaby standaard in het winkelassortiment opneemt of zijn opgenomen in de webshop en waarvan de voorraad met regelmaat wordt aangevuld.
2️⃣ Kledij omvat alle kledingstukken en kledingaccessoires, al dan niet seizoensgebonden.
3️⃣ Artikelen die Speciaal voor de Koper worden besteld zijn artikelen die niet tot het standaard winkel- of standaard webshopassortiment behoren en die speciaal, op aanvraag van de Klant, door Dreambaby bij de leverancier worden besteld of vervaardigd. Deze artikelen zijn in het bijzonder voor de Klant bestemd. Het kan bijvoorbeeld gaan om een standaardartikel in een andere kleur of een ander model van een artikel dat wel tot het assortiment behoort.
4️⃣ Ook Cadeaucheques maken deel uit van het assortiment.
Het assortiment wordt uitsluitend geleverd op Belgische grondgebied. Het assortiment dat beschikbaar wordt gesteld in de diverse winkels en in de webshop geldt zolang de voorraad strekt en kan op elk moment door Dreambaby worden gewijzigd. Wanneer een artikel niet meer beschikbaar zou zijn, verwittigt Dreambaby de Klant hiervan binnen een redelijke termijn en stelt, indien mogelijk binnen het assortiment, een alternatief voor. De Klant is volledig vrij in zijn beslissing het voorgestelde alternatief al dan niet te aanvaarden.
Afbeeldingen op de website, in catalogi, op folders en ander drukmateriaal zijn illustratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet bij het te koop aangeboden artikel horen en/of niet in de aangeduide verkoopprijs zijn inbegrepen. Dergelijke zaken blijken evenwel uit de omschrijving door Dreambaby van het te koop aangeboden product. Bij twijfel of mogelijke dubbelzinnige interpretatie, richt de Klant zich tot Dreambaby om zich correct te informeren. Dreambaby is niet aansprakelijk voor materiële fouten, kennelijke zet- of drukfouten. Deze leiden tot een ongeldig aanbod.
4. Prijzen
De prijs van een artikel slaat steeds op het artikel zoals dat woordelijk wordt omschreven door Dreambaby in catalogi, op de webshop, in de omschrijving die bij het artikel in de winkel wordt geplaatst. De prijzen zijn steeds uitgedrukt in euro, inclusief btw en andere wettelijk verplichte bijdrages. Andere, bijkomende, eventueel verplichte, leverings-, bestellings- of administratieve kosten worden steeds afzonderlijk vermeld. De prijs wordt bepaald op het ogenblik van bestelling. Kortingen, promoties en dergelijke meer kunnen niet gecumuleerd worden, behoudens anders wordt gecommuniceerd.
5. Bestelling plaatsen
Een bestelling plaatsen gebeurt door het volledig voltooien van het bestelproces. Een Klant in hoedanigheid van Consument heeft daartoe wel de mogelijkheid. Zodra het bestelproces is afgerond en de Klant zijn/haar bestelling heeft verzonden, ontvangt de Klant een bevestigingsmail van goede ontvangst van zijn/haar aanvraag tot bestelling.
6. Betaling
De betaling vindt online plaats op het ogenblik van bestelling. De betaalmiddelen worden duidelijk gecommuniceerd aan de Klant in het bestelproces. Dreambaby aanvaardt in bepaalde gevallen ook CM-waardebonnen, Kadolog-promotiecodes, geschenkkaarten, cadeaucheques en Dreambaby-waardebonnen als betaalmiddel. Raadpleeg via een medewerker, onze website of de Klantendienst de exacte voorwaarden waaronder je deze bonnen, kaarten, cheques of codes kan inzetten. Ecocheques aanvaardt Dreambaby niet. Betaalde artikelen, bonnen, cadeaucheques of geschenkkaarten worden in geen geval terugbetaald, behoudens wanneer dwingende (consumenten)wetgeving daarin voorziet.
7. Leveringswijze
De wijze van levering wordt in de productinformatie bij het artikel, tijdens het bestelproces en in de bevestigingsmail weergegeven. Een levering kan gebeuren in een Dreambaby-winkel naar keuze (Click&Collect) of op een door de Klant opgegeven locatie, binnen België, zoals het thuisadres. De beschikbare opties kunnen verschillen per product. Dit wordt helder gecommuniceerd tijdens het bestelproces.
Levering in een Dreambaby-winkel naar keuze (Click&Collect): Bij een Click & Collect-bestelling wordt het artikel klaargelegd in de Dreambaby-winkel naar keuze van de Klant op voorwaarde dat het artikel beschikbaar is in die bepaalde Dreambaby-winkel en Dreambaby bericht ontvangt dat de betalingstransactie slaagde. De aangegeven beschikbaarheid op de website is steeds onder voorbehoud. De Click & Collect bestelling kan afgehaald worden vanaf 3 uur na het plaatsen van de bestelling in de door de Klant gekozen Dreambaby-winkel, op voorwaarde dat deze bestelling tijdens de openingsuren geplaatst werd. Werd de bestelling buiten de openingstijden van de winkel geplaatst, dan zal het artikel 3 uur na opening de volgende werkdag beschikbaar zijn. Kijk altijd naar de openingstijden van de betrokken winkel. Zodra de bestelling beschikbaar is in het afhaalpunt, brengt Dreambaby de Klant op de hoogte. De Klant moet de artikelen binnen de 3 werkdagen na dit bericht ophalen. Bij gebrek aan ophaling besluit Dreambaby dat de Klant zijn/haar overeenkomst eenzijdig verbreekt (betaald bedrag blijft verschuldigd als schadevergoeding) en Dreambaby vervolgens kan beschikken over het artikel naar eigen wens.
Levering op opgegeven adres/locatie: Dreambaby levert alleen op een opgeven (thuis)adres binnen België. Dreambaby doet het mogelijke om bestelde producten tijdig te verzamelen in functie van de beschikbare stock en vervolgens het pakket te verzenden aan de Klant zodra de volledige betaling is ontvangen. De leveringstermijn bedraagt standaard 2 à 3 werkdagen, tenzij anders meegedeeld.
Zware en/of grote artikelen (XXL-artikelen) worden steeds geleverd na afspraak tussen de Klant en Dreambaby. De levering vindt plaats op een werkdag of zaterdag.).Sommige artikelen vereisen een al dan niet uitgebreide montage of bepaalde voorbereidende werkzaamheden (metselwerken, grondwerken, aanvragen vergunning, aansluiting nutsvoorzieningen, …). De verantwoordelijkheid voor deze voorbereide werkzaamheden alsook de montage, ligt bij de Klant. De Klant brengt Dreambaby minstens drie werkdagen voor de geplande leveringsdatum op de hoogte indien er (grote) evenementen of wegenwerken zijn gepland die een vlotte levering (kunnen) hinderen.
8. Risico-overdracht
De eigendom alsook de aansprakelijkheid voor verlies of beschadiging van het artikel gaat standaard over op de Klant op het ogenblik van levering.
9. Kosten voor levering
De kost voor een levering op een opgegeven (thuis)adres bedraagt € 5,99 per bestelling. Indien de bestelling evenwel een groot of zwaar artikel bevat, bedraagt de leveringskost €35. Bestellingen worden gratis geleverd bij een aankoopbedrag vanaf € 49, behalve indien een groot of zwaar artikel deel uitmaakt van de bestelling. In dat geval is de levering gratis bij een aankoopbedrag vanaf €250. Grote of zware artikelen zijn artikelen waarvan minstens één zijde langer dan 150 cm meet of zwaarder weegt dan 30 kg. Leveringen op zon- of feestdagen zijn niet mogelijk. Deze leveringskosten zijn steeds van toepassing, behoudens uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Wanneer een tweede aanbieding zou nodig zijn omdat de afspraak van levering niet werd nagekomen door de Klant, zal Dreambaby een bijkomende leveringskost aanrekenen.
10. Laattijdige levering
Indien de levering onverwacht moet worden uitgesteld, contacteert Dreambaby de Klant onverwijld om de Klant een nieuwe datum voor te stellen dan wel om, ingeval de Klant een Consument is, hem de keuze te laten zijn/haar bestelling te annuleren met terugbetaling van de eventueel reeds betaalde sommen. Deze laatste mogelijkheid zal enkel worden aangeboden wanneer een levering niet kan plaatsvinden binnen de 30 dagen of, ingeval er oorspronkelijk een langere levertermijn werd afgesproken, deze oorspronkelijke termijn wordt overschreden. Dreambaby kan niet verantwoordelijk worden gesteld wanneer de niet-nakoming van de leveringstermijn is te wijten aan overmacht of toe te rekenen aan een derde.
11. Weigering of annulatie van bestelling - door Dreambaby
Dreambaby behoudt zich het recht voor bestellingen te weigeren of te annuleren in volgende gevallen: (i) bij een ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw van de Klant; (ii) bij de veronderstelling dat bestellingen worden geplaatst voor professionele doeleinden of commercieel gebruik, terwijl de Klant zijn bestelling plaats zonder zich als Professional kenbaar te maken; (iii) bij een vermoeden dat de Klant de intentie heeft om de artikelen zelf door te verkopen; (iv) bij de vaststelling van een abnormale hoeveelheid aan gereserveerde of bestelde artikelen; (v) bij de onverwachte) uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een artikel; (vi) bij de vaststelling van een ongeldig aanbod door Dreambaby; (vii) bij overmacht.
12. Herroeping door de Consument
Wanneer de Klant, in hoedanigheid van consument, een artikel via de webshop of Klantendienst bestelde, geniet hij een bedenktermijn tot 14 kalenderdagen nadat het artikel geleverd werd. De bedenktermijn laat de Klant toe het gekochte artikel te beoordelen zoals in een winkel. De Klant kan het gekochte artikel bekijken en inspecteren. Tijdens deze periode dient de Klant het gekochte artikel met de nodige zorg te hanteren. De Klant mag het goed dan ook slechts in die mate uitpakken voor zover dat noodzakelijk is om het inspectie- en testrecht uit te oefenen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen brengt de Klant Dreambaby via een ondubbelzinnige verklaring (bv. in een winkelpunt, per post, telefonisch via de Klantendienst of per e-mail) op de hoogte van zijn herroepingsbeslissing. De Klant kan ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping dat terug te vinden is op de website www.dreambaby.be, maar dit is niet verplicht.
De Klant bezorgt de artikelen die worden herroepen onmiddellijk, uiterlijk 14 kalenderdagen na zijn/haar beslissing om de overeenkomst te herroepen, terug aan Dreambaby of de persoon die door de onderneming gemachtigd is om de goederen in ontvangst te nemen, tenzij Dreambaby heeft aangeboden deze op te halen bij de Klant. De kosten verbonden aan het retourneren van een artikel bij herroeping zijn voor rekening van de Klant. Herroepen is gratis wanneer het kleine artikel wordt binnengebracht in een winkelpunt. Maakt de Klant gebruik van de retourmogelijkheid via de koerierdienst die instond voor de levering, dan zullen de kosten van deze dienst afgetrokken worden van het terug te betalen bedrag. De kost voor herroeping bedraagt € 35 euro wanneer het artikel aan huis wordt opgehaald. Het artikel kan slechts in de oorspronkelijke staat worden terugbezorgd. Wanneer het artikel niet meer verkoopbaar is omdat de Klant is verder gegaan dan enkel het inspecteren, zal de waardevermindering die het artikel onderging, worden aangerekend.
1️⃣ Kleine artikelen retourneren (minder dan 30 kg of kleiner dan 1,5 m): De Klant stopt het artikel terug in de originele, eventueel reeds geopende, verpakking; bezorgt het in een winkelpunt terug of via de koerier terug door middel van het retourticket dat hij per e-mail mocht ontvangen van de Klantendienst. De Klant zorgt ervoor dat, wanneer de originele verpakking na het openmaken bij eerste ontvangst onvoldoende bescherming biedt voor een nieuwe verzendbeurt bij retour, hij een extra verpakking voorziet voor het artikel om schade aan het product te voorkomen tijdens transport. De (delen van de) originele verpakking moet(en) wel steeds worden meegestuurd.
2️⃣ Grote artikelen retourneren (meer dan 30 kg of groter dan 1,5 m - met de vrachtwagen): De Klant contacteert de Klantendienst. De medewerkers van Dreambaby vertellen welke stappen de Klant moet volgen om het artikel te retourneren.
Terugbetaling na herroeping: Dreambaby zal de Klant vergoeden bij een correcte herroeping, na ontvangst en controle van het artikel en dit uiterlijk binnen de 14 dagen nadat Dreambaby werd geïnformeerd over de beslissing van de Klant om zijn/haar bestelling te herroepen. Als de Klant de volledige levering retourneert, dan worden ook de eventuele verzendkosten die hij al betaalde voor de levering, vergoed. De retourkosten blijven evenwel voor rekening van de Klant, net zoals de kosten verbonden aan een eventueel vastgestelde waardevermindering bij de terugbezorgde goederen. De terugbetaling gebeurt steeds kosteloos voor de Klant (geen kosten voor betaaltransactie) en met gebruik van hetzelfde betaalmiddel als datgene dat door de Klant tijdens de oorspronkelijke bestelling werd gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Afwezigheid herroepingsrecht: Voor sommige aankopen op afstand is wettelijk bepaald dat niet in een bedenktermijn moet worden voorzien. Voor volgende artikelen geldt het herroepingsrecht onder meer niet:
(a) Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggestuurd als de verzegeling is verbroken (bv. borstpomp, drinkfles voor baby's)
(b) Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken.
(c) Artikelen die volgens de specificaties van de koper zijn vervaardigd of die duidelijk voor de koper of een specifieke persoon bestemd zijn
13. Rekeningnummer terugbetaling
Behoudens wanneer de wetgeving Dreambaby dwingt een andere wijze van terugbetaling toe te passen, zal een terugbetaling in het kader van een bestelling steeds gebeuren op het rekeningnummer van de rekening waarmee de betaling van de oorspronkelijke bestelling is verricht.
14. Garantie - Consumenten
Wettelijke garantie voor Consumenten: De Klant, in geval van hoedanigheid van consument, geniet een wettelijke garantie van twee jaar vanaf levering voor gebreken aan overstemming, waarbij deze garantietermijn aanvangt bij levering. Deze garantie omvat de herstelling of de vervanging van het gebrekkige goed. Indien evenwel zou blijken dat de herstelling of de vervanging niet mogelijk is, buiten verhouding zou zijn voor Dreambaby of ernstige overlast zou berokkenen aan de Klant, dan verbindt Dreambaby er zich toe om de Klant een passende prijsvermindering toe te staan of, bij ernstige niet-conformiteit, de koopovereenkomst te ontbinden en de gehele prijs terug te betalen, mits teruggave van het goed door de Klant. Alle vorderingen voor gebreken aan overeenstemming dienen onmiddellijk te worden meegedeeld aan Dreambaby uiterlijk binnen de twee kalendermaanden volgend op de dag van het vaststellen van het betreffende gebrek op straffe van verval van het recht om een dergelijke vordering in te stellen. Wanneer de Klant een artikel wil terugbezorgen, dan kan dit in een Dreambaby-winkel. Bij het zich voordoen van een niet-conformiteit bij een artikel dat aan huis werd geleverd, dient de Klant contact opnemen met de Klantendienst om praktische afspraken te maken wat betreft het terugbezorgen van het artikel aan Dreambaby. Dreambaby kan beslissen om het niet-conforme artikel op te halen aan de straatdeur op het gelijkvloers, dan wel het artikel aan huis aan herstelling te onderwerpen.
Commerciële garantie: Op sommige artikelen wordt een commerciële garantie verleend door Dreambaby. De commerciële garantie laat de wettelijke garantie onverlet. De waarborgtermijn van de commerciële garantie vangt aan samen met de waarborgtermijn van de wettelijke garantie, tenzij anders is bepaald. Gedetailleerde informatie over de commerciële garantie is per artikel terug te vinden op de website van Dreambaby of te verkrijgen via de Klantendienst.
Uitsluitingen: Niet-conformiteit ontstaan als een gevolg van een ongeluk, een verergering van de toestand door nalatigheid, een valpartij, het gebruik van het artikel in strijd met het doel en de bestemming waarvoor het werd ontworpen, het niet-naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, het doen van aanpassingen of wijzigingen aan het toestel, hardhandig gebruik, foutieve montage, slecht onderhoud of abnormaal, commercieel, beroepsmatig, foutief of oneigenlijk gebruik, zal niet kunnen worden geremedieerd aan de hand van de wettelijke of commerciële garantie. Garantie geldt evenmin voor normale slijtage. Garantie wordt evenmin verleend na tussenkomst door een niet door Dreambaby aangewezen derde. De Klant moet voor gebruik steeds zorgvuldig de gebruiksaanwijzing en/of montagehandleiding doornemen.
Fabrieksgarantie: Naast de wettelijke garantie of de eventuele commerciële garantie van Dreambaby, geldt voor bepaalde artikelen eveneens een Fabrieksgarantie verleend door de producent en meegeleverd in de verpakking. Voor de uitoefening van deze garantie, dient de Klant aan de door de fabrikant gestelde voorwaarden te voldoen en zich rechtstreeks te wenden tot de producent.
15. Nalaten ophalen hersteld artikel
Wanneer de Klant ondanks verschillende verwittigingen van Dreambaby nalaat een hersteld artikel op te halen, besluit Dreambaby dat de Klant afstand heeft gedaan van het artikel en Dreambaby vervolgens kan beschikken over het artikel naar eigen wens. Kosten voor herstel en/of opslag kunnen nog steeds verhaald worden op de Klant.
16. Terugname Elektrische en Elektronische Apparaten
De Klant heeft het recht een oud elektrisch of elektronisch apparaat in te leveren bij aankoop van een nieuw artikel van hetzelfde type. Indien hij hiervan gebruik wenst te maken bij een levering aan huis, dient hij ten laatste 7 werkdagen vóór de levering contact op te nemen met de Klantendienst.
17. Geldigheid en wijziging van de Voorwaarden
Indien een bepaling uit de Voorwaarden Dreambaby Webshop nietig, ongeldig, niet afdwingbaar of onwettig wordt bevonden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De leemte die ontstaat in de Algemene Voorwaarden Dreambaby Webshop als gevolg van de nietige, ongeldige, niet afdwingbare of onwettige bepaling zal conform de geldende wetgeving worden opgevangen door de toepassing van een geldige bepaling die de oorspronkelijke economische opzet van de Voorwaarden het dichtst benadert.
Het feit dat Dreambaby nalaat de strikte toepassing van één of meerdere van de bepalingen van deze voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als een stilzwijgende afstand van de rechten waarover hij beschikt en verhindert niet om later de strikte naleving ervan te eisen. Dreambaby behoudt zich te allen tijde het recht voor om wijzigingen in voorliggende algemene voorwaarden aan te brengen.
18. BeCommerce-gedragscode
Dreambaby onderschrijft de BeCommerce gedragscode. Inzage in deze gedragscode is steeds te verkrijgen via www.becommerce.be of via de Klantendienst waar ook een kopie kan worden opgevraagd.
19. Vragen of klachten
De Klant kan voor vragen of klachten in eerste instantie altijd bij de Klantendienst terecht.
(a)Klanten in hoedanigheid van Consument kunnen bij ontevredenheid over de voorgestelde oplossing contact opnemen met de Ombudsman voor de Handel. Dat is een onafhankelijke, onpartijdige instantie, erkend door de FOD Economie, die een kosteloze verzoeningsservice aanbiedt. Via www.ombudsmanducommerce.be kan de Consument een elektronisch klachtenformulier versturen. Dit formulier kan ook gedownload worden en per e-mail naar info@ombudsmanvoordehandel.be of per post naar Ombudsman voor de Handel, Edmond Van Nieuwenhuyselaan 8, 1160 BRUSSEL worden teruggestuurd. Komt er alsnog geen verzoening, dan zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van België en onderworpen worden aan het Belgische recht. Woont de Klant niet in België, dan kan hij eveneens in eerste instantie bij de Klantendienst terecht. Wanneer de Klant daar geen oplossing voor het conflict bereikt, kan hij voor online aankopen ook bij het Europese Online Dispute Resolution Platform (http://ec.europa.eu/odr) terecht in zijn eigen taal.
(b)Klanten in hoedanigheid van Professional trachten in eerste instantie minnelijk tot een verzoening te komen met Dreambaby. Eventuele geschillen vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel met toepassing van het Belgische recht. Dit onverminderd de toepassing van andersluidende dwingende wetsbepalingen. De toepassing van het Weens Koopverdrag en internationale bepalingen inzake privaatrecht worden uitgesloten.
19. Vragen of klachten
De Klant kan voor vragen of klachten in eerste instantie altijd bij de Klantendienst terecht.
(a)Klanten in hoedanigheid van Consument kunnen bij ontevredenheid over de voorgestelde oplossing contact opnemen met de Ombudsman voor de Handel. Dat is een onafhankelijke, onpartijdige instantie, erkend door de FOD Economie, die een kosteloze verzoeningsservice aanbiedt. Via www.ombudsmanducommerce.be kan de Consument een elektronisch klachtenformulier versturen. Dit formulier kan ook gedownload worden en per e-mail naar info@ombudsmanvoordehandel.be of per post naar Ombudsman voor de Handel, Edmond Van Nieuwenhuyselaan 8, 1160 BRUSSEL worden teruggestuurd. Komt er alsnog geen verzoening, dan zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van België en onderworpen worden aan het Belgische recht. Woont de Klant niet in België, dan kan hij eveneens in eerste instantie bij de Klantendienst terecht. Wanneer de Klant daar geen oplossing voor het conflict bereikt, kan hij voor online aankopen ook bij het Europese Online Dispute Resolution Platform (http://ec.europa.eu/odr) terecht in zijn eigen taal.
(b)Klanten in hoedanigheid van Professional trachten in eerste instantie minnelijk tot een verzoening te komen met Dreambaby. Eventuele geschillen vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel met toepassing van het Belgische recht. Dit onverminderd de toepassing van andersluidende dwingende wetsbepalingen. De toepassing van het Weens Koopverdrag en internationale bepalingen inzake privaatrecht worden uitgesloten.
20. Preventie namaak
Dreambaby biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de Klant meer informatie en tips vinden op de website www.eccbelgie.be. Bij vermoeden van namaak kan de Klant ook steeds een klacht indienen via het Meldpunt https://meldpunt.belgie.be/meldpunt.
20. Preventie namaak
Dreambaby biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de Klant meer informatie en tips vinden op de website www.cecbelgique.be. Bij vermoeden van namaak kan de Klant ook steeds een klacht indienen via het Meldpunt https://pointdecontact.belgique.be/fr/bienvenue.
21. Privacy en bescherming van persoonsgegevens
Het gebruik van de in deze Algemene Voorwaarden omschreven dienstverlening vereist veelal de inzameling en verwerking van )minstens een beperkt aantal) persoonsgegevens. De bescherming van deze persoonsgegevens is uitermate belangrijk voor Dreambaby. Hoe Dreambaby omgaat met de ingezamelde persoonsgegevens, leest de Klant in de Privacyverklaring Dreambaby Webshop.
De Klant verbindt zich ertoe de Klantendienst tijdig op de hoogte te brengen van elke wijziging met betrekking tot zijn gebruikelijke e-mailadres, identificatie- en adresgegevens, indien hij deze naar aanleiding van een dienstverlening van Dreambaby opgaf, teneinde Dreambaby toe te staan een correcte dienstverlening te bieden.